علی بن فضل الله شوشتری

صلوات و آمرزش همه گناهان

جمعه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۴۸ ب.ظ

«قالَ النَّبِی: مَن صَلّی عَلَیَّ مَرَّةً، لَم یبقِ مِن ذُنُوبِهِ ذَرَّةً»[1]


رسول خدا فرمود: هر کس یکمرتبه بر من صلوات بفرستد، [آنچنان گناهانش آمرزیده میشود که حتی] ذرهای از گناهانش باقی نمی ماند.



در روایت دیگری اینچنین آمده است: «قال النَبی مَن صَلّی عَلَیَّ مَرَّةً لا یبقی عَلَیهِ مِنَ المَعصِیَةِ ذَرَّةً»[2]


رسول گرامی اسلام فرمود: هر کس یکمرتبه بر من صلوات بفرستد [خدای متعال گناهان او را میآمرزد] که ذرهای از معاصی او باقی نمیماند



ای برادر و خواهر دینی، وقتی خدای متعال درآیات 6 تا 8 سوره زلزله می فرماید: «یَوْمَئِذٍ یَصْدُرُ النَّاسُ أَشْتاتاً لِیُرَوْا أَعْمالَهُمْ فَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَیْراً یَرَهُ وَ مَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَه‏».

در آن روز [روز حشر] مردم از قبرها پراکنده بیرون می آیند، تا نتیجه ی اعمال خود را ببینند، و هر کس بهقدر ذره ای کردار نیک کرده باشد [پاداش] آن را خواهد دید، و هر کس بهقدر ذره ای کار زشت مرتکب شده باشد به کیفرش خواهد رسید.

وقتی انسان چنین روزی را در پیش روی دارد، که حتی به ذرات کردار نیک و بد او می رسند و پاداش یا کیفر اعمال خود را می بیند، آیا سزاوار است، که از چنین موهبتی که خداوند متعال به یمن وجود مقدس رسول گرامی اسلام و آل اطهارش علیهم صلوات الله به انسان داده است غفلت نموده، و زبان و دهان خود را به ذکر شریف صلوات که چنین اثری را دارد متبرک ننماید.

پس ای برادر و خواهر دینی، باوجدان و فطرت پاکی که خداوند به تو داده خود قضاوت کن، زیرا وجدان تنها محاکمه است که نیاز به قاضی ندارد.



[1] بحار الانوار، ج94، ص63، ح52، روایت دوم.

[2]بحار الانوار، ج94، ص63، ح52، روایت هشتم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی