علی بن فضل الله شوشتری

از امام رضا علیه السلام روایت‌شده است که آن حضرت فرمودند: شخصی صحیفه­ ای (یک برگ نوشته ­ای) یافت و آن را به خدمت رسول خدا صلی الله علیه و آله آورد. وقتی آن حضرت نوشته را ملاحظه فرمود: دستور دادند که منادی همۀ مردم را اعم از زن و مرد برای نماز جماعت دعوت کند. وقتی منادی همۀ مردم را برای نماز جماعت دعوت کرد و مردم در نماز جماعت حاضر شدند، بعد از نماز جماعت رسول خدا صلی الله علیه و آله به منبر رفتند و آن صحیفه را برای مردم خواندند. و سپس فرمودند: این نوشتۀ حضرت یوشع ­بن نون وصی حضرت موسی علی نبینا و آله و علیهما السلام است. در این صحیفه نوشته است که: به‌درستی و تحقیق که پروردگار شما مهربان و رحم کننده است. آگاه باشید که بهترین بندگان ‌کسی است که پرهیزکار باشد و بدترین خلق خدا کسی است که انگشت­ نما و شهره باشد. هرکس دوست دارد تا اعمالش به تمام و کمال اجر داده شود، باید حقوق خدا را به‌جای آورد. چون خداوند متعال به او نعمت داده است. سپس هرروز این دعا را بخواند:

«سُبحانَ اللهِ کَما یَنبَغی لِلّهِ و‌ الحَمدُلِلّهِ کَما یَنبَغی لِلّهِ، وَ‌لا اِلهَ اِلّا اللهُ کَا یَنبَغی لِلّهِ وَ‌لا حَولَ وَ لا قُوَّةَ اِلّا بِاللهِ، وَ صلی‌الله عَلی مُحَمَّدٍ وَ عَلی اهل‌بیت النَّبِیِّ الأُمِّیِّ، وَ‌عَلی جَمیعِ المُرسَلینَ وَ النَّبییّنَ حَتّی یَرضی اللهُ».

منزه است خدا هم چنانکه سزاوار است، و حمد و ستایش خدا راست هم چنان‌که سزاوار است، و نیست خدائی جز او هم چنان‌که سزاوار است، و نیست قدرتی و نه توانائی مگر به خدا، خدایا بر محمد و اهل‌بیت محمد که پیغمبر امّی است صلوات و رحمت فرست، و بر همۀ فرستادگان و پیغمبران تا آنکه تو راضی شوی.



سید بن طاووس، مهج الدعوات و منهج العنایات، ص538

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی