علی بن فضل الله شوشتری

فروکش شدن طوفان و تلاطم دریا

پنجشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۷، ۰۳:۲۷ ب.ظ

یکی از علماء اهل سنت به نام شیخ موسی ضریر می‌گوید: با عده ­ای از دوستان و افراد دیگر به‌قصد مسافرت از طریق دریا، در کشتی نشسته بودیم، پس‌ از آنکه کشتی از ساحل کناره گرفت و حرکت کرد، مقداری که راه را پیمود. ناگاه طوفان شده و کشتی در میان امواج متلاطم، دریا سرگردان شد، آن‌چنان طوفان سنگین، و کشتی متلاطم، و امواج سهمگین بود. هر چه ناخدای کشتی تلاش کرد، راه به‌ جایی نیافت. و هم چنان بر شدت طوفان و امواج افزوده می ­شد. عاقبت کار به‌ جایی کشیده که اهل کشتی مأیوس از نجات شده، و به هلاکت خود یقین کردند. و لذا از یکدیگر حلالیت طلبیده و از هم ­دیگر خداحافظی می­ نمودند.

سپس هر یک از اهل کشتی با گریه متوسل به خدا می­ شدند. و بعضی هم برای نجات نذرونیاز می­کردند در همین هنگام بود که خواب بر من غلبه کرد، همین‌که چشمانم گرم شد. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را در خواب دیدم، آن حضرت به من فرمودند: به اهل کشتی بگو: هر یک هزار مرتبه بر من صلوات بفرستند. سپس صلوات را به من تعلیم فرمودند.

من از خواب بیدار شدم و خواب خود را برای اهل کشتی گفتم. اهل کشتی هم مشغول فرستادن صلوات شدند هنوز سیصدتا صلوات تمام نشده بود که طوفان فرو نشست.

آن صلوات این است:

«اللّهُمَّ صَلّی عَلی سَیدنِا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ صَلَاةَ تُنجینا مِن جَمیعِ الاحوالِ وَ الاَوقات، وَ تُطَهِّرنا بِها مِن جَمیعِ السَّیئاتِ، وَ تَرفَعَنا بِها عِندَکَ اَعلَی الدَّرَجاتِ، وَ تُبَلّغُنا بِها أقصَی اَلغایاتِ مِن جَمیعِ الخَیراتِ فِی الحَیاةِ وَ المَماتِ».[1]



[1].حکیم هندی، الصلوات مفتاح حل المشکلات،ص107؛ عزیزی، آثارصلوات،ص64 هر دو از کتاب خزینه الجواهر،ص588 نقل کرده ­اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی