علی بن فضل الله شوشتری

صلوات و توسل به رسول خدا

پنجشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۷، ۰۳:۵۴ ب.ظ

«عَن اَبانِ بنِ تَغلِب عَن اَبی جَعفَر الباقِر عَن آبائِهِ علیهم‌السلام قالَ: قالَ رَسُولُ اللهِ صلی الله علیه و آله و سلم مَن اَرَادَ التَّوسُّل اِلَی وَ اَن تَکُونَ لَهُ عِنَدی یدٌ اَشَفَعَ لَهُ بِها یومَ القِیامَةِ فَلیصَلٍّ عَلی اهل‌بیتی وَ یدخُل السُّروُرَ عَلَیهُم».[1]


ابان بن تغلب از امام باقر علیه السلام و از پدران بزرگوارش صلوات الله و سلامه علیهم روایت کرده است که فرمودند: رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: هر کس تصمیم دارد به من متوسل شود، و می­ خواهد که نزد من وسیله ­ای داشته باشد که به‌واسطه آن در روز قیامت شفیع او گردم بر اهل‌بیت من صلوات بفرستد. زیرا صلوات سرور و شادمانی را برایش به ارمغان می‌آورد.

درواقع روایت به‌نوعی ما را ارشاد می‌کند که در هنگام توسل به رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم برای آنکه آن بزرگوار قبول شفاعت نماید، باید واسطه برد، و هیچ واسطه­ ای بهتر از اهل‌بیت آن حضرت نیست.

و لذا خود رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می ­فرماید اگر می ­خواهید، نزد من واسطه ­ای بیاورید. که من قبول شفاعت نمایم. بر اهل‌بیت من صلوات بفرستید.



[1].حرعاملی، وسائل الشیعه،ج4،ص1219،ح 9118.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی