علی بن فضل الله شوشتری

«عن رسول الله (ص) اولی النّاسِ لی فی یومِ القِیامَةِ اَکثَرُهُم عَلَی صَلاةً»[1]

از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم روایت‌شده است: نزدیک‌ترین مردم به من در روز رستاخیز، کسی است که بیشتر بر من صلوات بفرستد.


«قالَ رَسُول اللهِ (ص) اَکثِروُا عَلَی مِنَ الصَّلاةِ فی کَلّ یوم جُمُعَةٍ فَاِنَّ صَلاةَ اُمَّتی تُعرَضُ عَلَی فی کُلّ یومِ جُمُعَهٍ، فَمَن کانَ اَکثَرَهُم عَلَی صَلاةً کانَ اَقرَبَهم مِنّی مَنزِلَةً».[2]

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: در روزهای جمعه، فراوان بر من صلوات بفرستید؛ زیرا صلوات‌های امتم در هر روز جمعه به من ارائه می‌شود. پس هر کس بیشتر بر من صلوات بفرستد، مقامش به من نزدیک‌تر است.


«رُوِی عَن رَسُولِ الله (ص) اَنَّهُ قالَ: اِنَّ اَقرَبَکُم مِنّی یومَ القِیامَةِ فی کُلٍّ مَوطِنٍ اَکثَرُکُم عَلَی صَلاةً فی دارِ الدُّنیا».[3]

از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم روایت‌شده است که آن حضرت فرمود: نزدیک‌ترین شما مردم به من در هر موطن از مواطن قیامت در روز رستاخیز، آن‌کسی است که در دنیا بیشتر بر من صلوات بفرستد.



[1]. نهج الذکر،ج4،ص332،ح 2940، به نقل ازمکارم الخلاقج2،ص88،ح 2240.

[2]. نهج الذکر،ج4،ص342،ح 2964، به نقل از بحارالانوار،ج89،ص385.

[3]. الصلوات مفتاححل المشکلات،ص118، به نقل ازجامع الاخبار تاج الدین شعیری، ف صل 28.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی