علی بن فضل الله شوشتری

«اُللّهُمَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ کَما حَمَلَ وَحیکَ وَ بَلَّغَ رِسالاتِکَ، وَصَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ کَما أحَلَّ حَلالِکَ وَ حَرَّمَ حَرامَکَ وَ عَلَّمَ کِتابَکَ، وَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ کَما أقامَ الصَّلاة وَ آتَی الزَکاةَ وَ دَعا إلی دینکُ، وَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ کَما صَدَّقَ بِوَعدِکَ وَ أشفَقَ مِن وَ عیدِکَ، وَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ کَما غَفَرتَ بِهِ الذُّنُوبَ وَ سَتَرتَ بِهِ العُیوبَ وَ فَرَّجتَ بِهِ الکُروُبَ، وَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ کَما دَفَعتَ بِهِ الشَّقاءَ وَ کَشَفتَ بِهِ الغَمّاء وَاَجَبتَ بِهِ الدُعاءَ وَ نَجَّیتَ بِهِ مَنَ البَلاء، وَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ کَما رَحِمتَ بِهِ العِبادَ وَ اَحَییتَ بِهِ البِلادَ وَ قَصَمتَ بِهِ الجَبابِرَة وَ اَهلَکتَ بِهِ الفَراعِنَةَ، وَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ کَما أضعَفتَ بِهِ الأموالَ وَ أحرَزتَ بِهِ مِنَ الأهوالِ وَ کَسَّرتَ بِهِ الأصَنامَ وَ رَحِمتَ بِهِ الأنامَ، وَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ کَما بَعَثتَهُ بِخَیرِ الأَدیانِ، وَ اَعزَزتَ بِهِ الایمانَ، وَ تَبَّربَ بِهِ الأوثانَ، وَ عَظَّمتَ بِهِ البَیتَ الحَرامَ، وَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ اهل‌بیتهِ الطاهِرینَ الاَخیارِ وَ سَلَّم تَسلیماً».


خدایا بر محمد صلوات فرست، که او حامل وحی تو بود و پیام ­های تو را [به خلق] رسانید. بر محمد صلوات فرست که او حلال تو را حلال و حرام تو را حرام گردانید و کتاب تو را تعلیم داد، بر محمد صلوات فرست، که نماز گزارد و زکات پرداخت و به دین تو فراخواند. بر محمد صلوات فرست، که وعده تو را راست شمرد و از تهدید تو بیم داشت. بر محمد صلوات فرست، که به‌واسطه او، گناهان [بندگانت] را آمرزیدی و عیب­ها و بدی­ها را پوشاندی و رنج و اندوه‌ها را زدودی، بر محمد صلوات فرست، که به برکت وجود او، بدبختی را دفع کردی و غم را برطرف ساختی و دعاهای [بندگان] را اجابت فرمودی و از بلاها رهانیدی. بر محمد صلوات فرست، که به‌واسطه او بر بندگان، رحمت آوردی و آبادی‌ها را زنده گردانیدی و پادشاهان را در هم شکستی و فرعونان را نابود کردی. بر محمد صلوات فرست، که به‌واسطه او، دارایی ­ها را افزون ساختی و [مردمان] از هراس­ها نگه داشتی و به‌واسطه او بت­ها را شکستی و به مردم، مهر ورزیدی. بر محمد صلوات فرست، که او را با بهترین دین­ها فرستادی و ایمان را تقویت کردی و بت­ها را از میان بردی و بیت‌الحرام را بزرگ داشتی بر محمد و خانواده پاک و نیک او سلام‌ و صلوات فرست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی