علی بن فضل الله شوشتری

هدیه به رسول خدا و آل اطهرش

جمعه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۳۷ ق.ظ

صلوات تحفه و هدیه ­ای است به محضر مبارک پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم چون با صلوات فرستادن بر آن حضرت از خداوند درخواست رحمت برای ایشان می­ کنیم. و قطعاً پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم پاسخ این هدیه را خواهند داد. چون آن حضرت مؤدب به آداب الهی هستند.

خداوند در قرآن فرموده است: «وَإِذَا حُیِّیتُمْ بِتَحِیَّةٍ فَحَیُّوا بِأَحْسَنَ مِنْهَا أَوْ رُدُّوهَا إِنَّ اللَّهَ کَانَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ حَسِیبًا».[1]

(هرگاه کسی شما را ستایش کرد شما نیز باید در مقابل به ستایش بهتر از آن یا مانند آن پاسخ بدهید، که خدا به‌حساب هر نیک و بد کاملاً خواهد رسید.)

کسی که با صلوات، تحفه ­ای محضر مبارک پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم تقدیم کند، آن حضرت هدیه­ ای بهتر از آن به او خواهد داد. چنان‌که در روایت آمده است.

شخصی از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم پرسید: صلوات فرستادن امت، تحفه و هدیه ­ای به‌سوی شماست. آیا از جانب شما هم تحفه ­ای برای آن‌ها خواهد بود؟

حضرت فرمود: امروز، صلوات امت بر من، تحفه ­ای از ایشان برای من است و تحفه­ من برای ایشان، در بهشت خواهد بود.[2]



[1]. سوره‌ی نساء، آیه‌ی 86.

[2]. آوای محبت،ص61 و 62.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی