علی بن فضل الله شوشتری

روزی یکی از اولیاء، به حضرت الیاس و حضرت خضر علی نبینا و آله و علیه السلام شکایت کرد، که مردم، غیبت بسیار می ­کنند، و غیبت هم از گناهان کبیره است.

هر چه به مردم می­ گویم، و آن‌ها را نصیحت می­ کنم، و از غیبت کردن منع می­ نمایم، سخن مرا نمی ­شنوند و آن عمل زشت و ناپسند را ترک نمی­ کنند.

حضرت الیاس علی نبینا و آله و علیه السلام فرمود: این کار چاره دارد، و چاره ­اش آن است که وقتی کسی وارد مجلس می‌شود، در هنگام ورود بگوید: «بسم‌الله الرَّحمن الرَّحیم وَ صلی‌الله عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ». خداوند متعال فرشته­ ای را بر اهل آن مجلس موکل می­ نماید که هرگاه کسی شروع به غیبت کردن نمود، آن فرشته او را از آن باز می‌دارد. و آن فرشته از خدای سبحان درخواست می‌کند که اهل آن مجلس را از غیبت کردن نگه دارد.

سپس حضرت خضر علی نبینا و آله و علیه السلام فرمود: اگر کسی از مجلس می­ خواهد بیرون رود. هنگام خروج از مجلس بگوید: «بِسمِ اللهِ الرَّحمن الرَّحیم وَ صلی‌الله عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ».

باز خداوند متعال فرشته ­ای را می­فرستد، تا آنکه اهل آن مجلس را نگذارد که پشت سر آن شخص که از آن مجلس بیرون رفته است غیبت نماید.[1]



[1].حسینی اردکانی، مجمع الصلوات،ج1،ص132، فایده­ 32.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی